PPPPP AAAA HH HH AAAA NN NN PP PP AA AA HH HH AA AA NNN NN PP PP AA AA HH HH AA AA NNNNNN PPPPP AAAAAA HHHHHH AAAAAA NN NNN PP AA AA HH HH AA AA NN NN PP AA AA HH HH AA AA NN NN PP AA AA HH HH AA AA NN NN JJ UU UU TTTTTT UU UU NN NN JJ UU UU TT UU UU NNN NN JJ UU UU TT UU UU NNNNNN JJ UU UU TT UU UU NN NNN JJ JJ UU UU TT UU UU NN NN JJ JJ UU UU TT UU UU NN NN JJJJ UUUU TT UUUU NN NN PPPPP OOOO II KK KK AAAA PP PP OO OO II KK KK AA AA PP PP OO OO II KKKK AA AA PPPPP OO OO II KK KK AAAAAA PP OO OO II KK KK AA AA PP OO OO II KK KK AA AA PP OOOO II KK KK AA AA - the quest for the eteernal Eli tarina ajalta ennen Paha Juttu- saagan syntymistä, siitä maailmasta jossa Keijo eli nuoruudessaan 1541:n omistajat huom. Tämän artikke- lin lopussa on yksityiskohtaiset ohjeet optimaalisesta lataamisesta ko. paahti- mella. Kitoos. Tässä seikkailupelissä asetut Keijon, 16, asemaan. Et ole juuri palannut tajuihisi, vaan olet ihan tavallisella matikan tunnilla. Tehtävänäsi on sel- viytyä koulusta kotiin, kaipaamasi mik- ron luokse (huom. olet 16-vuotias). Apunasi sinulla on reaaliaikainen, automaattisesti esiin piirtyvä kartta, hirveän kattava help-toiminto, oma ja kaverin intuitio, luja usko parempaan huomiseen ja se tosiasia, että tämä seikkailu on itse asiassa niin sikamai- sen helppo, että jollet sinä onneton nuljaska tätä yksin saa ratkaistua niin ehkä olisi parempi kun suosiolla hyp- päisit palastesi päälle. Samoin reduktiot auditiivisella sa- ralla on ONNISTUTTU korvaamaan visuaa- lisin tekniikoin (=ei musiikkia). Muista pelatessasi: liikkeesi näkyvät koko ajan kartalla. Jos epäilet eksy- neesi, puhuttele vastaantulijoita tai yritä muuten saada heitä matkaasi. Liikkumiseen on todella syytä käyttää näppäimiä F2, F4, F6 ja F8. Ne vastaa- vat karttasuuntia siten, että. Vaikka automaatio on täsä seikkailus- sa tehnyt kartan piirtämisen tarpeetto- maksi, on jonkinlaisen 'lokikirjan' pitäminen suositeltavaa. Jollet viitsi kirjoittaa edes vähimmäisiä muistiin- panoja, kirjoittele sitten ihan mitä vaan paperille ja lähettele vaikka tänne Floppiksen toimitukseen, kyllä Toni sen julkaisee. Paha juttu vie lähes koko muistin, sisältää erittäin hyvän getit-rutiinin (mm.käskyt valmiina funktionäppäimissä) näyttää grafiikat 'split screen' tek- niikalla, soittaa, onkii, miettii, steppaa ja paistaa kananmunia sekä pelaa Trial Pursuittia. Pahassa Jutussa on 12 kB grafiikkaa, 7 kB muuttujia, aika vähän digitoitua sound-dataa ja 0.7% konekieltä. Paha juttu - luota siihen. öö öö ööööö öö öö Ari Hypp öö öö nen öö öö ööööö PS. Paha Juttu toimii valikosta ladattuna myös C-128:n kanssa. C-64:n omistajat voivat myös hylätä "pahaloader"-nimisen laturin ja käyttää suoraan varsinaista turbolataajaa "paha juttu", joka lataa tiedostot " paita" ja " solmio". PPS. Paha Juttu III - the Pauli papers'ia vielä pelaavat ehkä ilahtuvat seuraa- vista vinkeistä: 1) Pauli on koko seikkailun avain. Puhuttele häntä, laula hänen kans- saan, pidä hänet hyvällä tuulella. Aina jos saat hänet sanomaan ihan mitä vaan, olet varmasti lähempänä ongelmasi ratkaisua. Hyvin usein Pauli lausuu syvälli- siä totuuksia, jotka on syytä pitää mielessä. 2) Jos eksyt vuoristoon, aloita alus- ta ja piirrä kartta. Sokkelosta on useita reittejä ulos, älä masennu jollet heti onnistu. Huom. on mahdollista jäädä jumiin, joka yst. pyydetään huomioimaan. 3) Vaikka tietäistikin oikean kysy- myksen, pidä suukki kiinni, sillä illan illan palkinnon voit voittaa juuri sinä, oikeasta kirjallisesta vastauksesta.