HULLU TIEDEMIES eli reportterin arkipäivää Pelin käynnistyttyä kuluu n. 50 sek. aikaa ohjelman lajitellessa sanavaras- toaan. Peli on suomenkielinen ja sen sa- naston saa esille käskyllä SANASTO. Il- mansuunnissa voi käyttää lyhennyksiä. Peli tuntee 141 sanaa, joista 47 käskyjä. Peli jakaantuu kahdeksaan osaan, ja osien vaihtuessa vaihtuu myös taustaväri. ä on SHIFT ja : punta on ö Neljän ensimmäisen merkin kirjoittaminen sanasta riittää. Peli on varustettu runsailla vihjeillä. Lähes kaikista tavaroista sanotaan jotain tutkittaessa ja APUA-käsky on yleensä hyödyllinen. RUN/STOP + RESTORE on estetty. Pelissä on noin 50 huonetta. Pelin latauskuva on eräästä sen vaiheesta ja samalla se on vihje! Pelin tavoite on löytää hullu tiedemies haastattelua varten. Itse haastattelua ei tarvitse tehdä - löytämisessäkin on tarpeeksi vaivaa. Jo pelin ensimmäisessä osassa on vihjeitä kauas eteenpäin, jotta mielenkiinto säilyisi.