JUMPER-pelin ohjeet Tässä floppiksen numerossa on mukana kiva Jumper toimintapeli, jonka parissa muuten niin synkät syysillat sujuvat rattoisasti. Pelin tarkoituksena on kuljettaa Ilpon kollega herra A. Gentti kaik- kien eri vaarojon läpi Himalajan vuoristossa asuvan Suuren Gurun luokse. Matkalla vaanii pirullisia peto- ja, jotka tulevat sinua kohti. Pedoista selviät joko hyppäämällä niiden yli tai houkuttelemalla ne sillalle, joka saattaa sortua nii- den painon alla. Lisäksi tielle on asetettu anso- ja, joihin sinun tietenkin pitää varoa putoamasta. Tie on hyvin vuoristoinen, joten sekin asettaa pelaajalle omat vaa- timuksensa. Alamäkeen kulkeminen käy yleensä helposti pudottautumal- la jyrkänteen reunalta. Tästä poik- keuksena on sortuneelta sillalta putoaminen, jolloin maahan pudotes- sa seuraa kuolema. Ylämäkeen kul- jettaessa on hyppääminen sen sijaan aina välttämätöntä. Hyppääminen suoritetaan seuraa- vasti: joystickiä (joka ennen pelin alkua on kytketty porttiin 2) lii- kutetaan pystysuorassa halutun suu ruisen voiman saamiseksi. Kun voi- ma on mielestäsi sopiva, paina fi- reä, jolloin Gentti hyppää ylös- päin. Hyppääminen kuluttaa ruokaa, jo- ta saa keräämällä sitä matkan var- relta (plus-merkit). Pisteitä pelissä saa keräämällä ruokaa ja joko hyppäämällä hirvi- öiden yli tai houkuttelemalla ne ansaan. Jos pelaaja saa tarpeeksi pistei- tä kysyy kone pelin jälkeen pelaa- jan nimen top-ten -listaa varten. Uusi peli alkaa aina painamalla returnia. Hauskoja pelihetkiä, t. Pekka Pesonen