THE DESTROYERS MOTTO: Syvällä avaruudessa, sivistyksen äärirajoilla, kun toiset alkaa ampua kohti, niin ammu takaisin! The Destroyers -pelissä lennetään ava- ruuslentoaluksella erilaisissa käytävis- sä painottomassa tilassa. Pelin tarkoi- tuksena on pyrkiä lentämään mahdollisim- man pitkälle vaihtelevassa maastossa. Peli ladataan joko Floppy Magazinen va- likolta tai näppäimistöltä seuraavasti: 1) kirjoittamalla LOAD"THE DESTROYERS",8 ja painamalla . 2) Kone ilmoittaa SEARCHING FOR THE DES- TROYERS ja LOADING. 3) Kun ilmoitus READY. tulee näkyviin, kirjoita RUN ja paina . Kun haluat pelin käynnistyvän, paina joystick 1:n nappulaa tai jotain näppäi- mistön näppäintä. Pelin voi tilapäisesti pysäyttää painamalla RUN/STOP-näppäintä. Peli jatkuu mistä tahansa näppäimistön näppäimestä. Alusta ohjataan joystick 2:sta ja alus tulittaa joystick 2:n nappu- lasta. Pelissä saa pisteitä a) polttoainetankeista: keltaisia ja mustia suuria palloja telineessä b) tutkista: pieniä harmaita palloja telineessä c) ohjuksista: vilkkuvia otuksia, jotka tulevat kohti d) tiilimuurista, sekä e) siitä, kun on selvittänyt pelin kaik- ki kahdeksan ruutua, joissa kussakin on erilainen käytävä. Tällöin saa 10000 pistettä. Polttoainetta saa polttoainetankkien li- säksi muurista. Vaiheesta toiseen siir- ryttäessä saadaan lisäalus. Kun selvitetään sen kahdeksan vaihetta, seuraavan törmäämisen yhteydessä vuoris- tojen väri vaihtuu. Näin siksi, että ai- noastaan vihreät tunnelit saattaisivat alkaa tuntua kyllästyttäviltä. Tässä vaiheessa aluksen vanhenemisesta aiheu- tuva polttoaineenkulutus lisääntyy kak- sinkertaiseksi. Aluksia on aina aluksi seitsemän. Jo- kaisen törmäyksen yhteydessä alusten lu- kumäärästä vähennetään yksi. Jos erotus oli suurempi kuin nolla, peliä voidaan jatkaa. Aina kun ruutu selvitetään, alusten lukumäärään lisätään yksi siinä tapauksessa, että se ennen yhteenlaskun suorittamista oli pienempi kuin yhdeksän. Tällä tavoin lukumäärä pysyy koko ajan pienempänä kuin kymmenen. Vaiheita on kahdeksan, ja ne on numeroi- tu käyttäen numeroita 0-8. Numerovaih- toehtoja on yhdeksän, koska ruudut 6-7 ovat täsmälleen samanlaiset. HUOM! Kun peli on latautunut, niin muistakaa painaa vaikkapa RETURNia, jolloin pää- sette alkukuvaan. Muuten ruudussa vain rullaa maisema eteenpäin! Hyviä pelihetkiä Sinulle toivottaa Tomi Marin, Fishware Games, Finland Game program and graphics copyright 1986 by Tomi Marin, Fishware Games Tsot, tsot! Kame program ja graphicsit on nyt 100% owned, paid and purchased by Protocol Productions Oy. Kaikki yhtenevyydet muihin peleihin, satunnaisena esimerkkinä vaikkapa Skramble!, ovat täysin lukijan oman mie- likuvituksen tuotetta ja näin ollen epä- analyyttisiä, mistä seuraa, ettei niitä ole olemassakaan. (Suom.huom.)